manaserver.ir manaserver.ir .

manaserver.ir

گواهي امنيتي SSL

گواهي امنيتي SSL
چگونه كار مي‌كند؟
 
گواهينامه (SSL (Secure Sockets Layer يك روش براي رمزگذاري اطلاعات بين سرور و كلاينت و ايمن سازي اطلاعات حساس مانند كارت هاي اعتباري، نام كاربري، رمز هاي عبور و ساير داده هاي شخصي تبادل شده دز فضاي اينترنت است. نكته جالب اينكه اين گواهينامه تا ورژن ۳ ارائه و بعد از آن متوقف شده و گواهي جانشين آن با نام TLS جانشين آن (Transport Layer Security) روانه بازار شده است. آنچه امروز به عنوان اين گواهينامه امنيتي بر سرورها نصب مي شود TLS است. صفحات وب سايت ايمن شده با SSL و TLS سايتهايي هستند كه در نوار مرورگ با آيكون “قفل” نمايش داده مي شوند. تا قبل از اين سايت ها در موتورهاي جستجو با آدرس كامل يعني با www, http, https و… نمايش داده مي شد. اما در آپديت هاي اخير اين بخش هاي اضافي حذف شده و تنها با نماد قفل مي توان فهميد كه يك سايت ايمن شده است. در صورت عدم نصب اين گواهيناهه نيز پيغام قرمز رنگ با عنوان Not Secure به معني ناامن درج مي شود. چرا كه نصب اين گواهينامه كه زماني امتياز محسوب مي‌شد اكنون امري ناگزير براي انواع سايت اعلام شده است.
 
هر گواهي SSL مناسب چه سايتي است؟
Domain Validation؛ DV SSL
گواهينامه امنيتي DV مخفف Domain Validation به عنوان اولين نوع از SSL براي محافظت و ايمن سازي سايتهاي كوچك وبلاگ هاي رسمي مناسب است. اين نوع از گواهينامه روشي ايده آل براي كد گذاري و رمزنگري اطلاعات در حداقل زمان و كمترين ميزان احراز مالكيت است و تنها با روش هاي فني مانند تائيد ايميل دامين و يا DNS با اعتبار سنجي مالكيت سايت پرداخت و در صورت تائيد نصب در عرض چند دقيقه انجام مي شود. با نصب آن در نوار آدرس مرورگر نيز قفل امنيت سايت نمايش داده مي شود.

Organization Validation

گواهينامه امنيتي OV مخفف Organization Validation بوده و به وب سايت اعتبار مي دهد. اين نوع از گواهينامه روي سايت شما فعال مي شود و هويت و اعتبار سازمان را به مشتريان شما اطلاع مي‌دهد. از آنجا كه اين تائيد رسمي يك امتياز براي سايت ها محسوب مي شود روند درخواست آن نيز با ارسال مدارك سازماني و تائيديه سازمان همراه است. همين روند و دريافت گواهينامه به مخاطبين سايت اعلام مي‌كند كه سايت قابل نمايش، متعلق به يك سازمان منسجم و معتبر با فعاليت قانوني است كه مسئوليت تبادل اطلاعت كاربران را پذيرفته و بسته هاي اطلاعاتي با روش هاي مطمئن رمز گذاري و در مقصد رمزگشايي مي شوند.

Extended Validation
گواهينامه وب سرور EV مخفف Extended Validation​ بوده و با نمايش نام شركت متقاضي در نوار سبز رنگ در مرورگر، حكايت از حداكثر ضمانت هويت سايت و قابليت اطمينان كدگذاري اطلاعات براي بازديدكنندگان دارد. با توجه به مزاياي اين گواهي براي متقاضيي مدارك احراز هويت شركتي و معتبر از ضروريات ثبت درخواست بوده و بعد از آن روند بررسي و احراز مدارك مطرح مي شود. از اين رو اين گواهي براي شركت هاي بزرگ تجارت الكترونكي و سازمان هاي معتبر و مجموعه هايي كه به دنبال اثبات هويت برند خود هستند توصيه مي شود.

نحوه راه اندازي گواهي SSL بر روي سايت چگونه است؟
گواهي SSL ديگر نه يك امتياز بلكه يك ضرورت است. سايتها به روش هاي مختلفي در حال تبادل اطلاعات بين كاربر و سرور هستند و با توجه به افزايش نفوذ به حفره هاي امنيتي، ايمن سازي اين مسير ها حياتي است. ر سايتهاي فروشگاهي و شركتي كه كاربران اطلاعات شخصي و يا مشخصات مالي خود را وارد ميكنند، حفظ اين محرمانگي به بالاترين حد خود مي رسد. در همين راستا گوگل در سال ۲۰۱۴ راه اندازي اين پروتكل امنيتي براي سايت ها را اجباري كرده و در رتبه بندي ها لحاظ مي كند. اينكه يك سايت تا چه حد به امنيت اطلاعات كاربران اهميت مي دهد نيز يكي از فاكتور هاي اعتبارسنجي براي گوگل شناخته شده و از اين رو كليه سايت ها خصوصا فروشگاه هاي اينترنتي ملزم به تهيه اين گواهي شده اند. روش تهيه و نصب اين گواهينامه به طور كل شامل چند قدم كلي مي شود كه در انواعي از ssl ارسال و تائيد مدارك را نيز شامل مي شود. ايجاد يك فايل csr از هاست اولين قدم است كه بعد از خريد SSL انجام مي شود. درمرحله بعد روش تائيد است كه همانطور كه پيشتر گفته شد بسته به نوع SSL متفاوت است و در مرحله آخر بعد ازتائيد از سمت شركت ارائه دهنده فايل Certificate جهت نصب در هاست ارائه شده و سايت با علامت قفل به معني امن شده، در كليه مرورگرهاي معتبر نمايش داده مي شود.


برچسب: گواهي امنيتي SSL،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۸:۴۷ توسط:ماناسرور موضوع: گواهي SSL نظرات (0)

ثبت دامنه

ثبت دامنه
اولين قدم براي شناخته شدن شما در دنياي مجازي, انتخاب يك نام است. تفاوتي كه انتخاب نام دامنه با اسم گذاري يك برند در دنياي واقعي دارد را ميتوان در قوانين و مراحل ثبت آن دانست اما شباهت هايي نيز  دارد از جمله اينكه اهميت بخاطر سپردن آسان آن در ذهن مخاطبان، اين نام انتخابي تعريف كلي از دامين يا دامنه (Domain) است. اغلب ما دامنه را با پسوند .com ميشناسيم اما جالب است بدانيد علاوه بر پسوندهاي بين المللي امروزه توجه كاربران در دنياي مجازي,  به دامنه ملي  يا همان ثبت دامنه ir هم‌پاي ديگر پسوندها درحال گسترش است.

هم اكنون بيش از ۲۸۰ پسوند ثبت دامنه در مجموعه ماناسرور موجود است. قبل از اقدام به جست و جوي دامنه در نظر داشته باشيد يكي از نكات مهم انتخاب نام دامنه, مرتبط بودن پسوند به حوضه فعاليت شما است. ثبت فوري دامين با مقرون بصرفه‌ترين هزينه ها را براي شما فراهم كرده ايم


برچسب: ثبت دامنه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۱:۵۶ توسط:ماناسرور موضوع: ثبت دامين نظرات (0)

ايميل ماركتينگ (بازاريابي ايميلي)

ايميل ماركتينگ (بازاريابي ايميلي)
ايميل ماركتينگ به شما كمك مي كند تا ارتباط خوبي با مشتريان خود برقرار كنيد و برند خود را به خوبي به آنها معرفي كنيد و متعاقبا ميزان فروش شركت خود را افزايش دهيد. شما مي توانيد كار هاي بسيار زيادي با ايميل هاي ارسالي انجام دهيد مانند معرفي محصولات جديد، پيشنهاد هاي ويژه به مشتريان، فروش محصولات، به اشتراك گذاري اخبار و …

تفاوت ايميل ماركتينگ با ميزباني ايميل چيست؟
با توجه به ذات ايميل هاي تبليغاتي، تعداد بالا و پيش نيازهاي فني مي بايست بستري مناسب براي آن فراهم كرد. سرويس هاي ميزباني ايميل صرفا براي ارسال و دريافت و مديريت ايميل هاي سازماني براي ارتباطات داخلي و خارجي است و ابدا براي ارسال ايميل انبوه مناسب نيست. تنظيمات آنتي اسپم و تمهيدات مربوط به IP و دامين منجر به ارسال ايميلهاي تبليغاتي در inbox مي شوند.


برچسب: ايميل ماركتينگ (بازاريابي ايميلي)،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۸:۳۵ توسط:ماناسرور موضوع: ايميل ماركتينگ نظرات (0)

هاست اشتراكي

ميزباني وب يا هاستينگ چيست؟
هاست يك مجموعه سرويس شامل وب سرور، ديتابيس سرور، ميل سرور، DNS Server و خدمات جانبي ديگر است كه در مجموع امكان بارگزاري يك وبسايت در فضاي اينترنت را فراهم مي كند. بصورت معمول سرويس هاست يا ميزباني وب، سروري است كه بين چندين كاربر به اشتراك گذاشته مي شود تا در هزينه تمام شده بهينه سازي كامل انجام شود.

خدمات بكاپ در سرويس هاي هاست اشتراكي به چه صورت است؟
بكاپ در كليه سرويس هاي ماناسرور در ۳ لايه تهيه مي شود:
۱- لايه فايل، از كليه فايل ها بكاپ تهيه مي شود
۲- لايه سرور، از كل سرور بكاپ بصورت روزانه تهيه مي شود.
۳- بكاپ Offsite، از كليه اطلاعات در يك ديتاسنتر ديگر بكاپ كامل تهيه مي گردد.
با اين مدل هيچ نگراني بابت از دست رفتن اطلاعات وجود ندارد.
 


برچسب: هاست اشتراكي، هاست لينوكسي، هاست اشتراكي ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۲۲:۲۷ توسط:ماناسرور موضوع: هاست اشتراكي نظرات (0)